Aktualności

https://wyplatazalot.pl/wp-content/uploads/2018/10/a380-air-airbus-358220.jpg

Lufthansa odwołane loty


Lufthansa to niemieckie linie lotnicze, jedne z najbardziej znanych i cenionych w Europie. Lufthansa jest też jedną z linii, które obsługują największe ilości krajów na całym świecie, właściwie tylko z wyłączeniem Australii i kilku krajów w Afryce. Wielu pasażerów uważa linie te za najbardziej rzetelne i warte uwagi, ciesząc się i wychwalając niemiecką jakość i podejście do klienta. Lufthansa jest też przewoźnikiem wielokrotnie odznaczanym i docenianym również przez rozmaite firmy, w ostatnim czasie linie te cieszą się odznaczeniem “Best Airline in Europe” na rok 2018. Ze względu na duże zaangażowanie w dobro klientów, Lufthansa przykłada też dużą wagę do tego, aby jak najlepiej spełniać obowiązki wobec swoich pasażerów. Niestety jednak nawet tak dobrze zorganizowane firmy i korporacje linii lotniczych czasem spotykają się z problemami najróżniejszego typu, często skutkującym opóźnieniem czy odwołaniem lotu.

Każdej doby po europejskim niebie przemyka około 25 tysięcy samolotów, z czego znaczny procent należy do Lufthansy. Nie wchodząc jednak w tak dokładne szczegóły, w skali każdego miesiąca, na około 800 tysięcy lotów nad Europą, około 5,5 tysiąca z nich staje się lotami odwołanymi z najróżniejszych powodów.  Choć liczba ta to jedynie nieco ponad 0,5 % wszystkich miesięcznych lotów, odwołane loty są nie lada problemem dla pasażerów, których dotykają. Wystarczy policzyć uśrednioną liczbę osób, w skali miesiąca, które nie dotrą do pracy, wakacje, na urodziny bliskich osób, które stracą pieniądze z powodu ominięcia ważnego projektu w pracy czy spóźnienia na ważne wydarzenie w rodzinie – około 600 tysięcy przypadków w skali miesiąca pozbawiona jest możliwości dotarcia na planowane miejsce z powodu różnych nieścisłości i problemów między liniami lotniczymi. Odwołane loty Lufthansy nie są zatem odosobnionym przypadkiem.

Chociaż nie jest to często wina samych linii lotniczych i ich zarządu, linie te, jak na przykład Lufthansa, nie są zwolnione z odpowiedzialności, jaka spada na nie w przypadku nie zagwarantowania swoim pasażerom lotu. Bilet lotniczy jest bowiem swoistą umową między liniami lotniczymi zobowiązującą obydwie strony do wywiązania się z obowiązków. W przypadku pasażerów obowiązkiem jest uiszczenie wymaganej opłaty, podanie danych i stawienie się na lotnisku w określonym czasie i miejscu. Przewoźnik z kolei zobowiązany jest do zapewnienia pasażerowi transportu w określone na umowie, czyli bilecie, miejsce. W przypadku niewywiązania się linii lotniczych z umowy, są one zobowiązane do pewnych rekompensat w stosunku do pasażera. Odwołane loty Lufthansyjak i każdego innego przewoźnika traktowane są w ten sam sposób, a konkretne zobowiązania z kolei zawarte są w dokumencie WE  nr 261/2004 tj. Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 z 11.02.2004 r. ustanawiającym zasady odpowiedzialności przewoźników lotniczych za zakłócenia lotów

W rozporządzeniu tym ustalone zostały pewne zasady regulujące nie tylko to, co zapewnić swoim pasażerom muszą linie lotnicze, ale i to, w jakich przypadkach pasażerowie mogą się starać o odszkodowania i rekompensaty oraz w jakiej kwocie. Na podstawie tego dokumentu, w przypadku dalekich przelotów poza Europą i czasu oczekiwania na samolot, czy to w przypadku jego dramatycznego opóźnienia, czy też odwołania, pasażerowie mają szansę ubiegać się o odszkodowania nawet rzędu 600 euro, czyli około 2500 zł. Wszystko zależy od czasu, jaki oczekiwało się na lot. Minimum uprawniające do starania się o odszkodowanie to przynajmniej 3 godziny czekania.

Bez problemu można w sieci, a także na oficjalnych stronach linii lotniczych, w tym Lufthansy, znaleźć tabelki, z których bez trudu można się dowiedzieć, jakie kwoty odszkodowania nam przysługują. Czasem zdarza się też, że poza odszkodowaniem ubiegać się można o zwroty ceny biletów, zwroty kosztów alternatywnej podróży, czy konieczności wynajęcia pokoju w hotelu. Są to jednak przypadki indywidualnie ustalane i zwykle pozostawiające po sobie znacznie większe konsekwencje po stronie pasażerów. Czasem nawet odszkodowanie to nie jest wystarczającą rekompensatą za straty finansowe czy moralne związane z odwołanym lotem i nie dotarciem na wyznaczone miejsce na czas… Odwołane loty Lufthansa traktuje bardzo poważnie, dlatego na ich oficjalnej stronie  znaleźć nie tylko pełne przepisy dotyczące Rozporządzenia WE nr 261/2004, ale i złożyć wniosek reklamacyjny, a także skontaktować się bezpośrednio z instytucjami zajmującymi się ochroną praw pasażera linii lotniczych.

Ponadto Lufthansa odwołane loty traktuje bardzo poważnie, w trosce o nieskazitelność swoich usług. Dzięki temu też, w przypadku odwołania samolotu personel Lufthansy stara się jak najlepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków wobec pasażerów. W obowiązki te wchodzą zarówno bieżące informacje na temat zaistniałej sytuacji, pomoc pasażerom, jak i rzetelne wykonywanie swoich zobowiązań wobec pasażerów.



SPRAWDŹ KWOTĘ ODSZKODOWANIA

TYLKO 2 MINUTY! BEZ ZOBOWIĄZAŃ!

Total$

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 22 122 8223

kontakt@wyplatazalot.pl

ZGŁOŚ
SZKODĘ