Aktualności

https://wyplatazalot.pl/wp-content/uploads/2018/10/airport-black-and-white-people-156982.jpg

Reklamacje do Wizz Air


Rejsowe samoloty miewają różne problemy, które dotykają pasażerów. To między innymi opóźnione lub odwołane loty, problemy z zagubionym czy zniszczonym bagażem. Dość często zdarza się również sytuacja, kiedy pasażer nie zostaje wpuszczony na pokład mimo wykupionego biletu, ponieważ sprzedano więcej biletów niż ilość miejsc. Takie sytuacje dotyczą różnych przewoźników. Wizz Air reklamacje to tylko jedna z opcji, na jakie może liczyć pokrzywdzony pasażer. 

Jaka pomoc dla pasażerów

Wszelkie kwestie, dotyczące odpowiedzialności linii lotniczych za odwołany lub opóźniony lot reguluje rozporządzenie  Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 z 11.02.2004 r. ustanawiające zasady odpowiedzialności przewoźników lotniczych za zakłócenia lotów. Zgodnie z nim przewoźnik ma obowiązek zapewnienia maksymalnego komfortu pasażerom, których spotkały nieoczekiwane trudności podczas podróży. Ten sam dokument precyzuje również, jakie odszkodowanie przysługuje osobom, które kierują reklamacje do Wizz Air i innych firm lotniczych. 

Prawo do opieki 

Przewoźnicy mają obowiązek zainteresować się losem podróżnych już w sytuacji, kiedy opóźnienie lotu przekracza dwie godziny, o ile odległość pomiędzy miejscem wylotu a przylotu nie wynosi więcej niż 1500 km. Pasażerowie lotów na dystansie od 1500 do 3500 km zyskują prawo do świadczeń po trzech godzinach opóźnienia samolotu. Na dłuższych dystansach pomoc jest świadczona dopiero po czterech godzinach. Przewoźnik musi również zapewnić wyżywienie i napoje w ilości adekwatnej do okoliczności, czyli czasu oczekiwania. Dotyczy to między innymi wartościowego posiłku a nie tylko suchych przekąsek. Pasażerowie mają także prawo do dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili lub faksu. Jeśli oczekiwanie na lot przedłuża się do godzin nocnych, podróżni mają prawo do noclegu i bezpłatnego transportu z lotniska w miejsce zakwaterowania. 

Reklamacje usług

Jeśli opieka przewoźnika jest niewystarczająca, krok taki, jak reklamacje do Wizz Air lub innej linii lotniczej jest wręcz wskazany. Co więcej, to przewoźnik pasażerowi dostarczyć wszystkie informacje na temat ubiegania się o ewentualne odszkodowanie. Gdy opóźnienie trwa dłużej niż 3 godziny, linie zobligowane są do wypłaty pasażerom odszkodowania w wysokości nie niższej niż 250 euro (maksymalna kwota, uzależniona od długości lotu, to 600 euro). Przewoźnicy, broniąc swoich interesów, starają się albo zmniejszać kwotę odszkodowania, albo zupełnie unikają jego wypłaty. Dlatego w przypadku, kiedy większość pasażerów zastanawia się nad reklamacją do Wizz Air, warto połączyć siły i wystąpić z żądaniami zbiorowymi. 

Reklamacje względem linii lotniczych to nie fanaberia, tylko naturalne prawo klienta. Reakcja przewoźnika na tego typu pisma to również świadectwo tego, jak traktuje podróżnych.



SPRAWDŹ KWOTĘ ODSZKODOWANIA

TYLKO 2 MINUTY! BEZ ZOBOWIĄZAŃ!

Total$

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 22 122 8223

kontakt@wyplatazalot.pl

ZGŁOŚ
SZKODĘ